Wednesday, April 25, 2012

masalah rambut gugur

salam..
okey,kenapa tibe2 ckp pasal rmbut ggur ni?haish..sbnrnye en.boyfie bru je mengadu psl mslh dye mengenai rmbutnye skunk yg kian luput dbawa arus pemodenan.haha.xde la, td dye ade kol aku n tye ape syampu yg sesuai untuk rmbut ggur..coz b4 dis dye gune pantene tp mcm mkin teruk.aku plak yg terlebih bimbang..huhu..aku pun try la servey2 kt internet n trbce psl syampu himalaya.aku xpasti la syampu ni elok ke x or sesuai ke x dgn rmbut dye.based on testimoni pengguna mcm berkesan.so,aku suggest dye cube dis brand dulu.tp untuk kesan yg lbh bek ,bettr gune tonic kan..tonic ni bsenye ad kt saloon rmbut je.so,memandangkan si dia mmg xthu sgt bab2 tonic ni so aku suh la dye gne syampu dulu sbgai lgkah permulaan..lgpon syampu ni student price je compare dgn tonic monic ni..beli tu then kne berpuasa untuk 3 4 hari.xnk la smpay mcm tu kn.huhu..sbnrnye byk faktor n punca rmbut ggur ni..ni based on yg aku thu n survey la:


  • faktor genetik
  • pemakann-kekurangan protein 
  • lack of vitamins
  • stress
  • waktu tidur yg tidak teratur
  • terlalu byk berfikir
  • terlalu byk penggunaan kimia-produk penjagaan rmbut
  • kerap bersyampu
so,untuk mengelak kan rmbut gugur ter-over dose d awal 20-an,cpt2 la bertindak..coz mslh ni akn kritikal if kte amik mudh je..selain penggunaan syampu yg betol,pengambilan  minyak kelapa dara pun slh satu faktor yg boleh solve dis prob..

                                                       minyak kelapa dara
syampu himalaya.

p/s : hope en.boyfie xde mslh rmbut ggur lg :)

No comments:

Post a Comment