Saturday, October 8, 2011

habbatus sauda

assalamualaikum...


apa khabar semua?hehehe..hpe ol of u r in a good condition..hmm,lme x updte blog..gle xcool..fuh..nk kte bz, xde la sgt..cume buat2 bz kot..bkn ape,leceh sket la coz evryday 4 dis week kne g lab semata mata g tgok tikus2 kteorg.iaitu c chucky,cici n ciko..exprment kali ni psl analisis tkus,so terpkse la kteorg jge dpa cm ank sendiri..ari2 kne g tmbg dye punye left over la, faeces la,bg mkn la..n seangkatan dgnnya.ok,stop bout tkus..skunk aku nk cte pasl kebaikan habbatus sauda..xtually,mggu ni ayah aku ade pos benda ni n suh aku amalkan..tp aku xthu pe function nye untuk aku..nk mkn pon mcm mls kn coz xthu pe faedahnye.then,aku google la..bapak r,byk siut kebaikan mende ni..meh aku bongkar kn.. even kowg dh thu awl2 lg..mne la thu msh ade yg stil blur kn..
(Nabi Muhammad pernah bersabda "Tetaplah kamu dengan Habbatus sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati")
  • untuk menghasilkan kulit muka yang cerah
  • membantu merawat batuk dan asma
  • kencing manis
  • selsema
  • keguguran rambut
  • tekanan darah tinggi
  • masalah untuk tidur
  • sakit-sakit otot dan sendi
  • rasa loya dan muntah
  • mengurangkan kolesterol
  • merawat batu karang dan sebagainya.


Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda:
  • Fixed Oil (saturated dan unsaturated)
  • Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene) 
  • Alkaloids
  • Saponin 
  • Asid Amino. 
ok,so sbb kebaikan la aku telan jgk mendalah ni..insya ALLAH...(Allah wishes god willing)

No comments:

Post a Comment